Metode si Tehnici de programare - limbajul C++

Adrian Runceanu

 

IMPLEMENTAREA STATICA A STIVELOR SI A COZILOR

A.Consideratii teoretice

Numim stiva ( din engleza "STACK" ) o structura omogena, unidimensionala, care functioneaza pe principiul LIFO (Last In, First Out - Ultimul Intrat, Primul Iesit). Adica toate prelucrarile se efectueaza la un singur capat numit varful stivei. Implementarea statica se face cu ajutorul tablourilor unidimensionale. Astfel putem construi urmatoarele operatii pentru lucrul cu stivele:

  • 1. Stiva_Init - initializeaza stiva (care devine vida)
  • 2. Stiva_Varf - returneaza elementul aflat in varful stivei
  • 3. Stiva_Adaug (E) - adauga elementul E in stiva
  • 4. Stiva_Sterg (E) - sterge (scoate) elementul E din stiva
  • 5. Stiva_Vida - verifica daca stiva este vida sau nu.

Numim coada (din engleza QUEUE) o structura de date omogena, unidimensionala, care functioneaza pe principiul FIFO (First In, First Out - Primul Intrat, Primul Iesit). Adica elementele sunt adaugate la un capat (numit spate) si sunt scoase pe la celalalt capat numit fata. Operatiile cu coada sunt asemanatoare cu cele de la stiva:

  • 1. Coada_Init - initializeaza coada
  • 2. Coada_Prim - returneaza primul element din coada
  • 3. Coada_Adaug (E) - adauga elementul E in coada
  • 4. Coada_Scot - scoate primul element din coada
  • 5. Coada_Vida - verifica daca coada este vida sau nu.

B. Exemple de implementare

 

Inapoi | Cuprins | Inainte

 

Copyright adrian.runceanu.ro: 2009-2016